divendres, 30 de setembre de 2016

El professor del segle XXI

Ser professor al segle XXI significa tenir bones competències digitals, saber incorporar l'ús d'eines digitals per aplicar-les a les classes i així obtenir nous mètodes d'ensenyança. Pensem que el docent no ha de fer diferències per raons de sexe, cultura o religió, definitivament no ha de marcar diferències entre els alumnes, i no ha de basar-se únicament amb el llibre com sempre s'havia fet trdicionalment, sinó que hauria d'ampliar matèria mitjançant la multimodalitat, és a dir, que sàpiga treure profit de tots els beneficis que poden aportar les noves tecnologies per tal de canviar realment les metodologies tradicionals, fins fa no gaires anys, bastant inamovibles.Una bona base per aquesta nova educació és la col·laboració entre els pares, professors i alumnes per tal de crear un espai o comunitat més preparat per donar les millors condicions als estudiants per al seu aprenentatge i desenvolupament propi.

A vegades, no es qüestió només de fer un salt directe cap a l'era digital sinó que cal canviar la metolodogia, és a dir, la manera de com les utilitzem. Tot i així, malauradament, en alguns casos es forma una escletxa digital bastant gran ja que no tots els centres escolars poden accedir a material digital per motius bàsicament econòmics, cal que deixem molt clar, però, que no cal tenir la tecnologia més puntera del mercat ja que amb la més bàsica i assequible en tenim més que suficient per a integrar-nos dins l'era digital. La forma d'esenyar i els mètodes que aplica a la pràctica el professor del segle XXI li hauria de proporcionar a l'alumne/a diferents punts importants en la seva personalitat i/o conducta, en semblen força importants els següents: un bon pensament crític propi, una ment més innovadora i unes bones habilitats comunicatives a l'hora d'expressar-se amb els altres. Arribem a la conclusió, també, que si tenim la tecnologia adequada però ens topem amb algun professorat que es segueixi mostrant una bastant reticent a fer ús i a seguir aquestes noves metodologies i només veu viables els mètodes d'ensenyança de sempre, tradicionals i clàssics, no podrem treure profit a les noves tecnologies, i al que poden arribar a aportar dins d'una classe. Pensem que incentivar-ne el seu ús esdevé molt important si volem un futur pròsper de l'ensenyament.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada