Una nova forma d’aprenentatge que s’està utilitzant últimament a les aules són les classes invertides, més conegudes com a
flipped classroom. L’origen està basat en moltes teories com per exemple la de
Piaget. La flipped classroom consisteix en que l’alumnat revisi els
continguts prèviament a casa perquè a l’aula pugui fer més activitats
interactives i a la vegada tenir més temps per a poder fer preguntes sobre el temari.
Mentres que a la classe tradicional està centrada en el professor, que es troba dret
davant la classe i els estudiants tenen una participació passiva,
en la flipped classrom està centrada en els alumnes i el professor treballa amb
ells, els estudiants actuen activament i demostren el que han après a casa per
poder treballar amb més eficiència. Les classes són més relaxades i divertides, els estudiants disposen de més temps
per fer preguntes.
Hi ha molts recursos disponibles per facilitar
la intervenció dins l’aula invertida, aquestes eines poden ser mitjançant
ordinador, dispostius mòbils i tauletes. Aquests recursos poden ser creats per
ells mateixos o utilitzar-ne d’altres persones. Algun exemple podria ser
iTunes, Unicoos, Goanimate, Twitter,
YouTube, Prezi, Moviemaker, Moodle, entre molts d’altres. Nosaltres utilitzem el flipped classroom a l'assignatura d'habilitats comunicatives i creiem que és molt eficaç ja que arribem a l’aula
amb una idea del que treballarem per després aprofundir-ho amb l’ajuda
de la professora. Per tant, observant els
resultats obtinguts amb diversos estudis i amb la nostra pròpia experiència arribem a la conclusió que aquesta forma d’aprenentatge és molt
recomanable alhora de treballar. En el recurs d'aquesta entrada podem veure l'experiència d'un professor d'història a la seva aula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada